The game of life


„Gra w życie” należy do najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego. Została ona wymyślona w 1970 roku przez brytyjskiego matematyka – Johna Conwaya. Jej reguły nie są skomplikowane. Każda komórka posiada ośmiu otaczających ją sąsiadów. Co pewien okres czasu stany wszystkich komórek zmieniają się. Na stan komórki w kolejnym pokoleniu ma wpływ jej aktualny stan, oraz liczba jej żywych sąsiadów.

  • Jeśli komórka jest żywa i posiada dwóch lub trzech sąsiadów, w kolejnym pokoleniu jest ona nadal żywa. Jeśli liczba sąsiadów jej większa lub mniejsza – komórka umiera.
  • Martwa komórka, która posiada trzech sąsiadów staje się żywa w następnym pokoleniu. W innym przypadku jej stan nie zmienia się.

Więcej na temat „Gry w życie” na Wiki.
Poniżej przedstawiam program napisany w C# w ciągu pewnego nudnego dnia :) Do uruchomienia wymagany jest .NET Framework.

Gra w życie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s